Buku Catatan Apa?


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera
 

:: buku apa ni? ::
 
korang agak2 kan..buku apa ni… yang ibu tulis situ..”BUKU CATATAN D” AINEY
 
D tu x abis tulis..tetiba plak pen tuh x de dakwat…hehe…

kalau ibu bagitau..korang jgn gelak tau…hehe..malunya…!!
 
ini la kandungan dlm buku ni…

:: haha..siap ada cadangan menu lagi tuh…. ::
ini la buku catatan diet ibu…hehe…konon nak diet nga  sungguh2 kan..untuk buat ibu senang ingat yg ibu ni tgh diet n x makan2 makanan yg boleh menghancuskan diet ibu..so..ibu buat la buku ni….

>

:: Antara menu harian ibu ::
kenapa ibu susah payah nak buat buku ni..(x de susah pun)….ingat x entry ibu citer yg ibu tgh diet nga Jus Mate 5..kalau x silap ibu entry tu awal bulan 4..
 
kononnya beria la nak diet kan…ya la JM5 kan mahal…sayang la x betul2 diet..so yg memula dulu ibu berjaya diet seminggu sahaja..pas tu hancus sbb ibu main makan je..x kira baper pun kalori makanan ibu sehari (patut amik x leh lebih dr 1000 kcal)..so dr yg seminggu tuh turun 2.4 kg..jd naik la balik..1.6kg balik..huhu..sayang sgt…pas tu ibu minum JM5 pun x teratur dah..
bila berat dah naik balik….timbul la kesedaran ibu..kali ni nak x nak..kena diet betul2..sbb sayang la..ibu dah beli 3 kotak lg JM5 ni…(RM450.00)..kalau x betul diet..mmg kena bebel nga abah la ni..sbb abah yg sponsorkan JM5 tuh..huhu
so, ibu amik inisiatif..buat buku catatan diet ni..kira baru semiggu la ibu start diet semula..moga2 ini akan berterusan sehingga ibu dpt mencapai berat idaman ibu..x larat dah jd orang debab ni..huhu…(jgn hangat2 t*** ayam sudah la..huhu)
penting gak buku ni..sbb dalamnya,,ibu catit baper kalorie sehari ibu amik..baper dah berat ibu..baper penurunannya..bukan apa..bila tgk ada turun berat w/pun sket menjadikan semangat nak diet tu semakin berkobar-kobar…hehe..kan..kan..di samping tu ibu jgk catit senaman2 yg ibu buat dlm buku..buleh check..kalau lama x senaman kan..hehe..pasru leh la senaman lg..

:: hehe..tang berat tu ibu tutup ya…malu..seh nak tunjuk ::
poyo ke? sampai ada buku diet ni? x pe la poyo pun kan..hehe..doakan ibu kuat dlm menghadapi cabaran diet ni..huhu

 

Jom Kongsi!

Ibu Mifzal

Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.


1 Response

  1. suhida berkata:

    ainey,satu effort yang baik dan leh wat jadi contoh..apa yg ainey tulis dlm buku.mana tau leh bantu aku gak.aku pun nak diet balik.huhuhu..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge