Telatah Mifzal Arsyad


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

mifzal masih tido…ya la pagi td tido kul 4.00 pg..awal sekt dr semlm..itu pun kena paksa tido..sbb dia dah abiskan satu botol minyak panas (x de la panas..berangin je rs kat kulit) main kat lantai tu…silap ibu gak..lupa nak amik botol ubat tu..bila terjatuh..ms ubah meja solek ibu..alih2 smlm…abih mifzal main..huhu…

pas tu ibu pun marah la mifzal..cakap “adik napa main minyak ni…yg ni x boleh main…CANNOT..NO..NO” hehe..ckp la sepatah omputih ya..

tau mifzal jwb apa..yg buat ibu tergelak n geram..sbb mifzal menjawab tu..” YES..YES…SHHHH..YAM (Diam)” ngan pelat dia la..siap wat gaya suh orang diam..haha

dah ckp yes tuh leh suh ibu diam plak…huhu..mana belajar ni…? cemana nak marah? telatah dia kdg2 sgt mengelikan hati…

semlm gak masa tgk kartun Little Einstein kat channel 613….masa tu ibu tgh duk kt meja lappy ni..nak online jab…sekali x dan pun nak blogwalking..si tecik tuh dah tarik2 tangan ibu…so ibu ikutkan je la..ingatkan suh teman dia tgk kartun tu..rupanya..suh tgk dia menari ikut rentak lagu Little Einstein tuh…hahah…siap goyang2 punggung lg…haha..kelakar tul la anak ibu ni..

mifzal ni yg ibu perhatikan sgt tertarik nga lagu2..kalu lagu ABC tu mmg dia suka..sbb tu kot mifzal skang dah kenal huruf…ya la hari2 duk hafal..lagu ABCi dia..hehe..bila baca buku..tgk huruf terus sebut..bila kita ckp “pandai anak ibu” kemain senyum dia…ya la budak2 pun suka dipujikan…

alhamdulilllah..ibu rs perkembangan minda mifzal semakin bagus…percakapannya pun dah semakin baik..sudah boleh difahami apa yg disebut w/pun masih pelat..cuma satu je yg masih buat ibu risau…pemakanan mifzal..huhu sgt2 cerewet n memilih..makanan kegemaran dia skang ni mee goreng…teringin nak tgk mifzal makan nasi nga berselera…

” ibu sangat bangga kerana Mifzal Arsyad adalah anak ibu dan abah.”

Jom Kongsi!

Ibu Mifzal

Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.


3 Responses

  1. Miss Q berkata:

    amboi pandai nyee suroh org diam ye!

  2. mamashasha berkata:

    cute la mifzal soh ibu diam tu….mmg telatah anak2 ni menghiburkan kita…hehe

    ainey, teruskan bercakao dgn mifzal insyallah dia akan fasih tak lama lagi..

  3. alyyani berkata:

    pukul 4 pagi ainey? mifzal biasa tido lmbt eh? hehe… tgh bayangkan mifzal menari sambil tgk little Einstein tuh. geli hati eh melayan anak bujang sorg tu. makin besar makin cerdik dia 🙂

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge