Tak Ada Cara Mudah Untuk Kurus!!


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

ibu nak share pengalaman ibu..ibu ni mmg bermasalah dengan berat badan ni..nak naik senang sgt..nak turun kemain susah..sebelum kawen..ibu ada jumpa dgn doc..untuk kuruskan badan..doc bagi ibu makan pil duromine 
 
 
:: gambar dari google ::
 
doc nasihat..kena gak amalkan diet..makan makan yg sihat n seimbang..kuantiti kena kurang..masa tu sbb nak sgt kuruskan…ibu pun berdiet la…so..dalam masa 3 bulan ibu dah turun 12 kg..tp..bila berhenti jer makan pil tuh..berat badan naik balik..tambahan pulak..ibu ni kuat makan..haha..

so..bagi ibu..mmg x ada cr mudah untuk kurus..guna lah..ubat diet harga beribu2 pun..x akan turun berat kita kalau x ikut cara pemakanan seimbang yg betul..

kenapa ibu post topik ini..sbb ibu wonder..kenapa ubat2 kurus skang ni…harganya mahal tp tetap kena berdiet gak dari segi pemakanan.. tu x leh makan..ni kena kurang makan..baik x yah buang duit beli ubat2 diet yg belum tentu berkesan pd kita  kan..seeloknya kita amalkan la pemakanan yg seimbang kan..kena jugak bersenam…sesungguhnya mmg x ada cara mudah untuk kurus..
 
so..mulai skang..jom kita diet..

Jom Kongsi!

Ibu Mifzal

Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.


Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge