Mifzal Ibu…


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Sekarang pn ibu masih rasa berdebar…kejadian ptg td betul2 membuat ibu kecut perut…lutut ibu pn msh ibu rs mengigil…

Ms tu…ibu dlm bilik air…tgh amik wuduk..nk solat asar…mifzal kt ruang depan tgh tgk tv…ms ibu br nk kuar bilik air tu…ibu dgr bunyi abah menjerit panggil ibu…ibu bergegas la je dapur…tgk2…abah tgh menahan peti ais dr jatuh..mifzal plak duduk mencangkung sblh abah…ibu sgt panik…cepat2 ibu tarik mifzal…ya Allah…ibu x sanggup bygkn..peti ais tu nyaris tumbang atas mifzal..

Abah ckp..mifzal try tarik pintu peti ais tu..bukak nk amik air solivite nya.tmpt peti ais tu mcm bertangga…tinggi sket dr lantai…sblh kaki peti ais tu sket lg nk terkeluar dr kwsan tu…so bila mifzal tarik pintu..kaki peti ais tu teralih n nk tumbang…nsb baik..abah follow mifzal ke dapur..sempat sambut peti tu….kalau x..ibu x sanggup nk ckp…

Ya Allah..syukur sbb mifzal x apa2…lepas ni kena sgt berhati2…

ps : ibu taip..entry ni saat mifzal dah lena…tido…n ibu x sanggup kehilangannya.

Nota : Ditulis menggunakan SE Satio

Jom Kongsi!

Ibu Mifzal

Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.


9 Responses

  1. Ibu Mifzal Arsyad berkata:

    mala — ha ah..kejadian x diduga..sbb kaki peti tu akak x perasan dah teralih..selalu je mifzal bukak peti ais tu sendiri tp sblm ni..tu yg x sangka tu..huhu..mmg sgt2 menakutkan utk bayangkan apa yg terjadi kalau abah dia x ikut mifzal ke dapur sekali…huhu

  2. MiSs NoRmaLa NorFiqZ berkata:

    biaq betul k.wan….ish2 si mifzal ni…nsb bek xad ap2kan…mala bc td rasa tkut gak…xdapat nk nayangkan kalo jd ap2…tp alhamdulillah la semua selamat

  3. rammyd berkata:

    alhamdulillah.. len kali kena hati2 lebih sikit ea. malang tak berbau 🙂

    Bulan dah ada 6? Biar betul ni. Aku macam tak caye je. ABC

  4. Ibu Mifzal Arsyad berkata:

    To All : tq coz caring…huhu mmg rs cam nak pengsan je bila ingat balik…huwaaaa..x sanggup…takut sangat…

  5. mama zharfan berkata:

    Ya Allah…gerun sungguh…nasib baik tak apa2…kena alih lah peti ais tu kat tempat yg lebih selamat …

  6. ney berkata:

    ya Allah,kalau tumbang,memg tataw la jadi ape lat mifzal,syukur dia selamat~

  7. mamashasha berkata:

    syukur alhamdulillah abah mifzal ada kalau tak…ya allah peringatan tuk aku jugak nih…shasha pun suka buka peti ais sendiri….mujurla takde pape ainey…

    sila ambik award & tag ye..

  8. Honey berkata:

    Sebaik sempat tahan … Sebaik follow dia ker dapur … Bhaya nyer lah bebudak nih …

  9. ~chekuna~ berkata:

    ainey..kalau sy kat tempat ainey..pun boleh trauma..apa2 pun ainey ambil sebagai peringatan..supaya sentiasa beringat selalu ttg keselamatan anak2..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge