Kisah Mifzal Arsyad & Kisah Ibu

ok..memula nak citer lg pasal anak ibu yang sorang ni…mifzal arsyad..pasal masa tido dia la..huhu

ok..sblm tu..ibu nak ucap bebanyak terima kasih..kepada kengkawan ibu yg sudi komen n bg pendapat serta tips cemana nak normalkan balik waktu tido mifzal..terima kasih sgt..semua info & nasihat tu amat berguna n akan ibu praktikkan..

ok..berbalik pada kisah mifzal..smlm masa ibu amik dr umah pengasuh..dlm kul 6.00 ptg.. mifzal baru tido…cik esah (pengasuh mifzal) bagitau mifzal br tido..sblm tuh duk layan men congkak..abih dibalingnya guli congkak..pas men congkak ajak cik pa (suami pengasuh mifzal) round taman naik motor..mmg kegemaran mifzal la naik motor tuh..dah kena angin tu mata br la nak pejam..ballik uamh cik esah tuh..terus tido..seblm tu walau ngantuk pun..tahan mata..sbb nak main..

pas ainey amik balik umah..mifzal jg…kira tido sekejap je la..pas tu..dr petang sampai kul 12.30 pg..mifzal main n tgk tv..ibu layankan..aja..sbb x mau kasi mifzal tido awal supaya dia x bgn tetengah malam tuh..alhamdulillah..dr kul 12.30 pg..mifzal tido..sampai la kul 7.00 pg..br mifzal bangun..cuma setiap 1 jam dia akan merengek nak minum susu..tp ibu rs perkembangan yg baik la..sbb dia dah lena tido malam..walau pun..masih aktif sampai tengah malam kan..

ok..itu kisah semalam..nak citer lak..kisah pg td..masa hantar mifzal ke umah pengasuh..mifzal nampak segar sket la..sbb seblm ni..masa hantar kat pengasuh..mifzal masih tido..mengantuk la kan..x tido malam…pas tu..kebetulan..kakak pengasuh (ibu x tau namanya) tumpang ibu nak pi tmpat keje dia..pas tu kakak pengasuh tu cerita la..yg semalam..cik esah n cik pa..bawak mifzal pi jumpa pak long (sedara derang jgk) untuk berubat..mintak air penawar..utk mifzal mimun n mandi..n smlm gak derang kasi mifzal minum air penawar tu n mandikan mifzal..tu yg semalam masa tengahri..mifzal tido lena..kat umah pengasuh…sblm tuh..tido x lena..tu yg derang syak..cam mifzal len macam jer..terus bwk berubat…

pengasuh..x der citer apa pun kat ibu..tp ibu berterima kasih jgk la kat derang sbb care sgt pasal mifzal..lg pun mmg ibu niat nak mintak air penawar gak nga pak mentua ibu..balik minggu ni..kalau still mifzal x mau tido malam..bukan apa..ibu kdg pelik tau..bila mifzal masih main dalam gelap..pas ibu tutup semua lampu..cr dia main plak..melompat2 sambil tepuk tgn…pastu gelak2..ibu rs cam mifzal bukan main sorang2..tp cam berkawan..korang leh agak x apa yg ibu pikir…tp harap bukan la seperti yg ibu fikirkan..huhu…seram la plak..

hopefully..perkembang masa tido mifzal semakin baik..n insya Allah..ibu akan praktikkan semua tip2 yg kengkawan semua bg…

ok la…itu kisah mifzal..kisah ibu plak..dr pg semlm..ibu x der mood n dilanda kemalasan…pas tu ptg semlm jgk..ibu terima surat dr HQ…surat kelulusan pemberian taraf berpencen…hehe..means..start 1/10/09 nnt..kwsp ibu dah x kena potong..hurrey…n ibu nnt dah boleh keluarkan duit kwsp yg tersimpan..sbb ibu pilih skim pencen kan..tp kan..x sempat la nak kuarkan sblm ry ni..bukan apa..kami kakitangan awam ni kan..x dapat bonus ms raya ni..so kalau ada duit tu..dpt la tampung perbelanjaan rs..sket..tp bukan la nak perabih duit tu dlm sekelip mata..hehe..ya la..raya ni byk tul nak pakai duit kan..baju raya..kuih raya..tp yg paling penting pada ibu..nak baiki keta..raya ni kan..ibu balik kelantan ry ke-2..perjalanan yg jauh..kena la make sure keta dlm condition yg sgt ok..almaklumla..keta wira yg ibu guna skang ni..sudah berusia 10 thn..banyak la kena service n baiki apa yg patut..budget pun kena la banyak sbb banyak yg kena dibaiki..huhu..

itu la dia..so petang semlm..semangat ibu utk berkerja kembali semula..kerja-kerja..pastu tgk jam..x sedar dah dekat kul 5.00 ptg..ihik..punya la semangat berkerja…ya..

apa pun..ibu berharap n berdoa..kami sekeluarga dimurahkan rezeki n dipermudahkan dalm segala perkara..aammiiin..

Jom Kongsi!
About Ibu Mifzal 1568 Articles
Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.

10 Comments

  1. seram gak baca citer mifzal main2 dlm gelap tue..byk2la baca ayat2 kursi mintak dijauhkan perkara yg x diingini..
    cam anas dr kecik mmg mas ajar tdo awal..siang tdo skali..dlm 2-3 jam..mlmnye kul 9 lebih dh tdo..subuh baru bgn..adiknye nabil pun sama..thn ni kelik klate ko..kete kene service baik2..huhu..samala..budget byk lari ke kete..sib baik gaji bulan ni awal masuk sblm raya..tp bonus mmg xdela..huhu..
    apepun smoga mifzal sihat sntiasa..dijauhkan dr perkara yg tak elok..

  2. to ryn : ala x byk ryn..baper thn jer aku simpan dlm tuh..cam ko nnt bila dah retired..sure banyak duit dlm epf tuh..ms tuh makcik kaya la..mujur la ryn..pengasuh mifzal tu concern sgt psl mifzal..ya la satu2nya yg dia jg..mmg seram gak bila tgk mifzal gelak2 dlm gelak tuh..

  3. to zura : tu la..aku cuba x kasi mifzal tido siang..

    to bed : tu la ..harap2..masa tido mifzal normal balik..mmg x larat nak layan dia main tetengah malam..dah la esoknya keje kan..seram gak bila pikir pasal mifzal main tgh2 mlm..ya la benda2 alah tu mmg la wujud kan..ihik..alhamdulillah..cuma aku x dpt la nak kuarkan sblm raya..rsnya x dan..tp cuba la..terpaksala spend duit gaji dulu..insya Allah..pas ry br dpt duit tu kot..

    to aieza : tu la..aku bersyukur sgt dpt pengasuh yg betul2 jg n sayang mifzal..ha ah aieza..componnya awal thn lps lg..tp skim pencen ni br je dpt..sethun lebih gak menunggu..hehe..apa2 pun syukur la..

  4. wahhh korang bgs nya leh kluarkan duit epf..kitorang mn leh…hdp laa duit tu sampai umur expired..

    alhamdulillah dah ok mifzal ye…mujur bbsit ko bawak dia pi berubat…serammm gak malam main sorang2 sambil gelak2…ermmm sesuatu tuh…

  5. aisehh.. gitu plak ye.. alhamdulillah pengasuh Mifzal cepat tul bertindak..
    dah kompom ye ainey.. tahniahh.. aku pun lom kua kan lg duit epf aku.. malas tul nk wat..

  6. alhamdulilah mifzal dah baik..betul tu kadang kita kene gak pk mende2 tu….hakikatnye mmg wujud alam mistik ni….cuma nye kekdah berubat tu yg kadang tak betul….aku harap sume ok…wahh durian runtuh tu ainey…kan betul ckp aku semalam…rezeki ko pasti ada….nak jalan jauh kete kene service,,itu yg pentin…

  7. kire nye, jgn kasi dia banyak tido siang kalau dh dia susah tdo mlm2..
    cm akil sakng ni ala2 perubahan bulan kut..
    siang tido .. kul 9 mlm pun dh start tido ..

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge