Bila Bonus 2012 Dibayar?


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Sejak dua menjak ini, banyak keyword “bila bonus 2012 dibayar?” masuk ke blog ini. Ibu percaya, keyword ini merujuk kepada bonus atau imbuhan tahunan bagi tahun 2012 yang akan dibayar kepada penjawat awam pada bulan Disember 2012 dan Januari 2013.

Oh! tak sabar ya?, baru awal bulan Disember. Hehe…samalah, ibu pun tak sabar juga. Dah siap merancang dah, dapat bonus nanti nak buat apa dengan duit bonus itu. Lebar senyuman.

bonus 2012

Sumber : Pekeliling Perkhidmatan Bil 12/2012 – Imbuhan Tahunan Dan Bayaran Khas Prestasi Kali Kedua Tahun 2012

Kalau mengikut jadual pembayaran gaji bagi tahun 2012 dan 2013. Bonus 2012 akan dibayar bersekali dengan gaji kakitangan awam bagi bulan berikut :-

Bulan 12/2012 – 18 Disember 2012

Bulan 01/2013 – 23 Januari 2013

ps : Dah tahu tarikh gaji masuk ni,  boleh la periksa pada tarikh gaji nanti, gaji dan bonus dah masuk ke belum?  🙂

Jom Kongsi!

Ibu Mifzal

Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.


12 Responses

  1. hairulafiz berkata:

    penting ni roadtax 2-2 kereta nk mati…huhuhu
    Jom baca entri di blog hairulafiz : 3 Blog Pilihan TerbaikMy Profile

  2. Cikgu Ila berkata:

    Ada dengar kata 16 Dec masuk Bonus,18 Dec masuk gaji!

  3. Ko Sawah Mo berkata:

    Udah ko ubak tang mo…, bonus eh mey kenah belanjar awel. Belanjar jumit-jumit dan mebey membazir.

  4. Jebeng Otai™ berkata:

    untungnya..lgik beberapa hari jer ag..hehe

  5. Hazmin Hamudin berkata:

    Tak sabar tunggu gaji bulan 12 ni. Hehe… Banyak perancangan dah.. 🙂
    Jom baca entri di blog Hazmin Hamudin : Statistik hazminhamudin.com Bulan November 2012My Profile

  6. budak felda berkata:

    huhu x sabar dah ni hehehe

  7. Hafizul berkata:

    Murah rezeki..harap dapat merasa juga..hehehe
    Jom baca entri di blog Hafizul : iPhone 5 Gadget Impian – Please Vote Me!!!My Profile

  8. Sara berkata:

    hehehe tak sabar2 semua yer nk tunggu bonus..heheh
    Jom baca entri di blog Sara : Gambar MR.Olympia 2012 (kaum hawa dilarang lihat)My Profile

  9. Cikgu Hairul berkata:

    Bolehla belanja untuk buka sekolah nanti.
    Jom baca entri di blog Cikgu Hairul : Jaga budaya sampai sanggup berperangMy Profile

  10. joev berkata:

    Rezeki tu…alhamdulillah
    Jom baca entri di blog joev : Video Jaringan Kemenangan Malaysia Vs Indonesia AFF SUZUKI 2012My Profile

  1. 7 Mac 2019

    […] bonus kan? Macam ibu, dah dapat gaji awal bulan Januari ni. Masuk sekali dengan bonus. Kiranya, bonus 2015 dilewatkan dan gaji Jan 2016 diawalkan. Okay, ibu nak kongsi jadual pembayaran gaji kakitangan awam […]

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge