Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Aduhai….Kisah Semalam


huhuhu….nak citer kisah juadah berbuka ibu semalam…


alkisahnya..smlm ibu balik lambat sbb siapkan bilik mesyuarat semalam untuk mesyuarat pg ni…so ibu kuar dr opis dlm kul 5.30 lbh kurang…kebiasaannya bulan puasa ni ibu kuar awal..tp smlm je lambat sbb ada kerja kan…

pas kuar dr opis..ibu singgah la pasar ramadhan tapah..untk beli juadah berbuka..n rancangan berbuka smlm spatutnya kat umah mak mentua ibu..so ibu singgah pasar ramadhan untk beli la sedikit juadah..lauk lbh kurang sama je yg jual kt situ..so ibu smlm hanya beli air tebu (2 ) n kuih bakar kemboja 2 kpg yg besar..tp cukup la utk 1 keluarga mentua makan kan..lauk lak..ibu x beli sbb kat umah mentua derang dah masak banyak dah..lg pun ms tu hujan lebat..amat la susah ibu nak membeli banyak2….mana nak pegang payung lg..nak pegang beg lg..nak pegang makanan lg..n kepala ibu pun sakit lak…

dah siap membeli..ibu balik umah..sampai kul 6.30 ptg..ms tu abah ada kat luar umah..ibu tgk muka abah masam je..mungkin dia marah sbb ibu balik lambat..kan kitaorg nak ke umah mentua plak..sure lmbt sampai..lps tu ibu pun ckp la ibu hanya beli air nga kuih je..n guess what..abah marah kt ibu sbb x beli lauk…ibu ckp la..ala kat umah mak dah banyak makanan..dah..kalau beli banyak2 bukan abis gak..lg pun susah nak membeli dalm hr hujan lebat..

pas abah marah ibu..dia merajuk..ibu ajak balik umah mak dia pun x mau..sbb dia ckp x beli lauk..x payah la balik..huhu…ms tu ibu sedih sgt..dah la ibu x beli nasi pun…sbb mmg decide nak makan umah mentua ni..

so..smlm juadah berbuka kami hanya..kuih n air je…..uhuk…


ps : gambar di atas ibu cr kat google ya..dah majuk2 tu mana dan nak amik gmbr dah..pas tu kan..air n kuih tu x abih pun kami makan berdua..ya la beli banyak utk 4-5 org makan..pas tu makan berdua jer..mana larat nak abih kan semua..kembung minum air tebu..huhu

Jom Kongsi!

Ibu Mifzal

Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.


8 Responses

  1. Bed berkata:

    aduh sadis aku baca ainey…udahle ko susah2 redah hujan….mana ler tau nak kene beli lauk jugak kan…..sabo ye…nape abah mifzal nak majuk ni…..aku harap dia dah ok…

  2. el berkata:

    kuih bakar..my feberet tu
    kalo umah dekat leh bg kat den ni ha..hehehe
    a'ah lah dia segan lah tu
    alah xde pape…
    nti tya dia nak beli ape nti ok…

  3. alyyani berkata:

    ala, bukan sengaja nak balik lmbt kan? lgpun, betul la ckp ainey kalau balik umah mak, mesti mak da masak banyak. kang bazir pulak. takpe, selisih faham sikit kan. harap da tak merajuk lg dgn abah mifzal lg ek 😉

  4. Ibu Mifzal Arsyad berkata:

    to kasih : huhu..mana ada berlenggang ryn…aku beli gak air nga kuih…aku bukan berkira tau pasal duit2 ni..tp masalah aku nak membeli pd hri tu..hari yg hujan lebat n aku plak sakit kepala…masa hr isnin dulu ..dekat RM50 aku perabih duit beli makanan utk dibawak ke umah mil aku..

  5. KasiH berkata:

    sian ko tak pasal kena marah..huhuhuhu~~
    bak kata aieza & chekuna laa, mgkin dia segan laa balik berlenggang je…nnt ape plak kata derang kan…

  6. Ibu Mifzal Arsyad berkata:

    Aieza & Na : mungkin la dia segan..tp salah satu sbb jgk..x tau nak beli apa..hr isnin lepas pun berbuka kat umah mil gak..ainey beli ayam percik..tp x abih..sbb makanan banyak sgt..mil buat nasi tomato, laksa penang n mi bandung..huhu..x larat nak makan…

  7. ~chekuna~ berkata:

    agaknya… segan tak beli apa2 lauk..
    masa nak gi umah mak dia…
    eh sama…lah smlm na pun beli kuih bakar tu..

  8. AieZa berkata:

    lerr.. majuk plakk.. dia segan kut xbeli lauk.. tu yg majuk.. walaupun mknnan dh byk..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge