Banjir Oh Banjir


(Banjir Oh Banjir)

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Minggu lepas ibu pulang ke kampung halaman ibu di Pasir Mas. Pulang berdua sahaja dengan Mifzal Arsyad kerana Abah Mifzal ke Mekah, Saudi Arabia untuk menunaikan ibadah Umrah selama 2 minggu bersama ahli keluarga mentua ibu yang lain. Semoga Abah Mifzal dan ahli keluarga yang lain dapat menunaikan ibadah umrah dengan sempurna dan kembali ke Malaysia dengan selamat..Aamiinnย 

gambar banjir

Berdua memandu bersama Mifzal buat hati ibu berdebar juga, al-maklumlah jalan raya timur-barat tu tinggi dan berliku-liku. Alhamdulillah, perjalanan pergi dan balik kami selamat dan dipermudahkan. Ibu sebenarnya tak sangka, kepulangan ibu ke kampung kali ini bertembung dengan banjir. Sebab rasanya, dah lama rumah kat kampung tak dinaiki air. Mujur hanya air hujan bukan air sungai. Risau juga kalau air sungai yang melimpah..boleh jadi banjir besar nanti. Nauzubillah, minta dijauhkan.

Baca Lagi



Tarikh Pembayaran Imbuhan Tahunan & Bayaran Khas Prestasi Bagi Tahun 2014

(Tarikh Pembayaran Imbuhan Tahunan & Bayaran Khas Prestasi Bagi Tahun 2014)

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

UPDATE (5 Jan 2015) : Bayaran Imbuhan Tahunan & Bayaran Prestasi 2014 telah diawalkan kepada 15 Januari 2015

Bonus oh bonus. Khusus bagi kakitangan awam, pembayaran imbuhan tahunan @ bonus dan bayaran khas prestasi akan dibuat pada 22 Januari 2015 bersamaan dengan gaji bulan Januari 2015 seperti mana yang tercatit di dalam pekeliling yang dikeluarkan oleh JPA.

bayaran bonus 2014

Lambat juga nih menunggu dapat bonus ni. lagi sebulan. Gaji bulan Disember 2014 pun dah nak abih dah..huhu. Kelengkapan anak sekolah kena disediakan. Mifzal Arsyad akan memulakan sesi persekolahan tahun 1 pada tahun 2015 ini. Banyak juga kelengkapan sekolah yang perlu disediakan.

Baca Lagi

Resipi Burger ‘Homemade’

(Resipi Burger ‘Homemade’)

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Teringin nak makan burger homemade. Asyik makan yang frozen jemu. Kebetulan ada stok daging kisar dalam peti ais, ibu pun mencubalah resipi mudah burger homemade yang ibu google kat internet. Mudah dan ringkas je rupanya resipi burger ni. Dulu, ingst susah, macam2 kena masuk rupanya ringkas yang amat :p. Resipinya pun bukan setakat senang tapi sedap juga.

resipi burger
hehe..abaikan warna burger tu ya..terhangit sedikit..kikiki :p

Resipi Burger Homemade

400 gm Daging Kisar
1 biji Bawang Besar Holand (Dicincang)
3 biji Bawang Putih (Dicincang)
Serbuk Lada Hitam
Serbuk Lada Sulah
Garam
1 biji Telur

Cara Membuat :-

Baca Lagi