Kecil Hati Di Pagi Isnin..


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

kenapa ya..manusia ni (sesetengah la) hanya pandai mengomen dan mencerca sahaja?

pagi2 lagi..ibu dah kena kutuk…ibu sedar diri ibu ni gemuk..x yah la sesiapa bagitau…salah ke jadi gemuk? ibu makan pakai duit derang ke? malah derang yg pinjam duit ibu lagi ada..sangat geram…

yang mengutuk satu hal..tetapi ada pulak yang ikut sama memerli dan gelakkan ibu..diaorang x sedar ke hal2 begitu adalah sangat sensitif…mungkin niat derang hanya nak menceriakan suasana..tp pada ibu x perlu lah dengan menggunakan isu-isu yang sensitif..ya!!..berat badan adalah isu yg sgt sensitif untuk ibu..

walau pun luaran ibu mengiakan jugak gelak ketawa mereka tuh..tp hati ibu sakit..x per la..derang x kisah perasaan orang..kalau derang kisah..derang x akan buat gitu..gelakkan orang lain..

susah sebenarnya…bila ada org yg x fikirkan perasaan org lain di sekeliling kita…alah..kalau gemuk pun derang ejek..x mustahil..kurus pun diorang kutuk jugak kan..

x per la..as long as..ibu bahagia dgn hidup ibu dan x menyusahkan org lain..lantak la derang nak ckp apa pun kan.. (ayat pujuk hati)…

:: kurus sangat pun x elok juga ::

Jom Kongsi!

Ibu Mifzal

Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.


1 Response

  1. ???????? tinie???????? ??•??? berkata:

    hmmm
    manuasia ainey
    bior jer
    yang penting tak minta makan kat dorang

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge