Cerita Ibu


hmm..ibu demam la..start 11/8 malam..sehari pas birthday ibu..huhu..kan hr tu..ibu ada citer..jumaat lps..abah n mifzal yg demam..skang ni ibu lak sambung..tp suhu derang x sepanas ibu…dr pagi 12/8..ibu ccheck suhu ibu sendiri..memula dlm kul 7.00 pg suhu 37.8…pastu check lg sejam kemudian..suhu naik lg..jd 38.2..pastu tengahari sket cek suhu..jd 39.5..peningkatan suhu badan yg sgt cepat..

tunggu abah balik dr sekolah..kitaorg pi klinik..buat saringan terlebih dahulu..misi tu ckp..awak demam kuat ni..suhu tinggi..dengn batuk ada..selsema ada..sakit kepala ada..semua column dlm kertas saringin tu di tick..kecuali..gi oversea jer..ibu dah seriau dah..jgn la kena H1N1…sbb dgr misi2 tu duk borak..kt kg ibu ni ada kes..tp x tau la..kes H1N1 or denggi..

jumpa doc..amik darah..pastu result..alhamdulillah..doc ckp..x menunjukkan result yg x baik..hanya kena virus fever je..so dia pun bg la nasihat..selalu minum air n mandi yg kerap..bg nak turunkan suhu tuh..pastu dai bg ubat..

memula makan ubat..rs cam dah kebas dah..sbb berpeluh yg amat..tp bila malam jer..suhu naik balik..n..pg ni ibu check..suhu badan..38.9..

huhu..kawan2..doakan ibu cepat sembuh ya..x laratla..sakit2 badan ni..

Jom Kongsi!

Ibu Mifzal

Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.


4 Responses

  1. NurShahFamily berkata:

    cepat sembuh ye ainey….. cian mifzal mesti dia sedih ibu tak sihat…. jaga makan ye…

  2. Bed berkata:

    moga cepat sembuh ainey….ko kene kuat ok….bile suhu tinggi tu mandi je..kalau ade ice letak ice kat pale tu….bykkan makan apple hijau,orange or fresh juice ye….susu pun bagus…

  3. KasiH berkata:

    Moga2 ko cepat sembuh ye…amin~~

  4. fazilzura berkata:

    insyallah x de apa tu ..

    makan banyak buah2an yek

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge