Nasi Kerabu RM1.50, RM2.50 & RM3.50


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Dah makan? alhamdulillah..ibu, dah bersarapan dah pagi tadi dengan nasi kerabu. Makanan kegemaran tu, hari-hari makan nasi kerabu pun x pe..hehe..al maklum lah..anak jati Kelantan.

Duk di sini, x susah nak cari nasi kerabu ni..tiap2 hari ada jual. cuma yang susahnya nak cari yang sedap. 4 gerai yang jual nasi kerabu ni (jualan hari-hari). Harga nasi kerabu di sini pun berbeza, ikut taukenya yang berbeza, ada yang dijual RM1.50, ada yang dijual RM2.50, ada yang dijual RM3.50 paling mahal RM4.50. Alah yang mahal pun sbb tambah lauk ayam or ikan je lah..kuantiti nasi lebih kurang je..mengenyangkan lah sampai ke petang..hehe..

tahap kesedapan nasi-nasi kerabu ini boleh lah..yang paling sedap antara keempat-empat gerai ni adalah yg berharga RM2.50, tp skang makcik yang jual nasi kerabu RM2.50 ni dah x berniaga dah..kalau nak cr yang sedap kena balik kampung la..makan yg air tangan mak punya..comfirm sedap..kalau sendiri buat pun x leh lawan kesedapan yang mak buat lagi…hehe

ps : Bulan puasa, kalau kat kampung mmg nasi kerabu menjadi menu wajib. ibu suka nasi kerabu kering means yg x de kuah tumis tuh..hehe

Jom Kongsi!

Ibu Mifzal

Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.


9 Responses

  1. Hafizul berkata:

    Alamak..tertinggal pulak komen ni…keyboard acer tu kan??mesti pakai komputer acer+monitor acer+keyboard acer..haha..
    Jom baca entri di blog Hafizul : Rakan Blogger Baca NiMy Profile

  2. Hafizul berkata:

    Hehehe…nasi kerabu kelantan memang best…emm biasa la tu air tgn ibu kan..apa-apa pun sedap..ha??sedap ke makan nasi kerabu kering??best mkn ngn tumis dia tu la..haiya…wahh template baru nampak..haha
    Jom baca entri di blog Hafizul : Rakan Blogger Baca NiMy Profile

  3. Sara berkata:

    murah tu..tmpt sy rm 4.50..hehehe
    Jom baca entri di blog Sara : Lirik Lagu Last Child feat. Giselle – Seluruh Nafas IniMy Profile

  4. sweetkurma berkata:

    aduhaii sedapnya lah nasi kerabu itu

  5. budak felda berkata:

    betul tu, kalau di bandar ni kena hati beli nasi kerabu bukan apa tak rsa nasi kerabu pun ada hehehe..:)
    lagi la bulan pose nanti huh..keyboard dpn ni pun dh semcm nasi kerabu hehehe
    Jom baca entri di blog budak felda : Lembutkan Hatimu SayangMy Profile

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge