Kisah Mifzal Arsyad


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

alkisahnya nak buat entry pasal alexa ranking…w/pun mood berblogging masih cam nyawa2 ikan..tp ibu try gak cr topik yg buleh buat ibu update blog…

so td..tgh asyik mengarang ayat untuk entry alexa tuh..tetiba anak bujang ibu tu dtg kat ibu…ada kelatah dia yg buat ibu tergelak…saat entry ini dikarangelak2 pun ibu masih tersenyum..mengenangkan keletahnya itu…

ok..td ibu start tido dlm kul 9.00 mlm..biasa la..giliran ibu kan tido awal..kang nak berjaga plak karang..mifzal masa tu pun masih tido..mifzal tido awal lg dlm kul 7.30 mcm tuh..penat after main bola ptg nya..terus mintak susu nak tido..kebiasaannya kalau dah tido awal cam tuh..mmg mifzal akan bangun awal malamnya..mcm td kul 11.30 mlm dah terjaga..kalau dh jaga x yah la harap dia akan tido semula..mlm2 ni minat dia melayan bola kampung..

masa ibu bangun td dlm kul 12.30 pg..mifzal yg kejut ibu..bila ibu dah bangun..abah mifzal plak amik turn tido..hehe..leh buat shif tido2 ni ya..

sebelum tuh mifzal ckp kat ibu yg dia “yak & eee..yek” means berak la tuh..ibu yg masih mamai tuh suh la abah mifzal tgkkan….upernya bukan berak tp pampersnya dah penuh..adeh..so suh jgk abah mifzal tukarkan pampersnya..sblm tukar pampers tuh mifzal masih berpakaian tido yg lengkap..sekali bila abahnya tukar..tgk2 dah tinggal pampers je..adeh..bila dah tinggal pampers je..mmg mifzal x mau dah pakai baju..kena tunggu dia tido semula la br pakaikan..lg pun malam2 ni pun org lain kesejukan tp dia tetap maintain berpeluh..aktif bermain bola sepak la..katakan..so ibu biarkan je la mifzal nga pampersnya jer..bila dia tido kan pakaikan balik baju nga seluarnya..

tgh2 ibu kusyuk berblogwalking td..tetiba mifzal dtg kat ibu sambil tunjukkan pampersnya…ya Rabbi…budak ni dah bukak pampersnya sendiri….dah tanpa seurat benang dah mifzal ni..ibu pasan gak dia cam mengangkang sket…terus ibu ambik pampers mifzal..konon nak pakaikan balik la..sbb ingatkan masih lum basah..sekali bukak….ayaaakkksss….. ada tahi…huhu…siap nga bau lagi….patut la mifzal cam terkangkang je…huhu

terus ibu tarik dia nak pi basuh..tp dia refuse..terus mifzal masuk dalam bilik ibu…ingatkan nak basuh dlm bilik air dlm bilik ibu tu…upernya mifzal nak kejutkan abahnya yg tengah tido tuh..siap nak panjat katil lg….apa lagi menjerit la ibu…punggung x basuh lagi tuh…abah yg tido pun terkejut..terus ibu tarik tangan mifzal ajak pegi bilik air bilik sebelah..mujur dia nak mengikut…huhu..nasib baik x dak yg menitik atas lantai….kalau x naya ibu nak mengemopnya tetengah malam tuh…huhu….

aduhai….mcm peel mifzal ni…ibu dah x jadi nak marah dah…mmg tergelak la ibu tgk gelagak mifzal..bila kita ckp kat dia..tuh napa buat cam tuh..dia siap gelak2 lg…geram tuh nga budak tecik ni..hehe..

ok tu je la kisahnya…

ps : entry ni dikarang pada kul 2.30 pagi..tp x sempat nak siapkan..bangun pg td plak..kelam kabut nak ke pejabat sebb ada meeting di pejabat negeri…ni baru masuk opis..hehe

Jom Kongsi!

Ibu Mifzal

Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.


Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge