Set Percubaan Nouvelles Visage (NV)


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera


pg ni bangun pagi mata sgt la perit……bengkak pun ya jgk…kebelakangan ni mata asyik gatal je..mcm habuk masuk mata..apa lg..tangan ibu ni bukan leh duk diam…ibu tenyeh la mata tu nak hilangkan gatal..sampai merah n bengkak dah mata jdnya….

ibu ni mmg ada resdung tp x pernah amik kisah utk merawatnya..sbb pd ibu resdung tu x kronik sgt..huhu..aduhai..takkan la nak tunggu jd kronik br nak terhegeh2 cr ubat ya..apa la ibu ni…ok..ok..nnt la ibu try cr ubatnya… patutla pegi MAHA hari tu..ramai ushawan produk redung ni duk tegur ibu suh beli produk derang…kot nmpak muka ibu sembat sgt kot hari tu..huhu

tp entry ni ibu x mau cite sgt pasal resdung tuh…tp ibu nak cerita ttg..penjagaan wajah…

:: pic dr google ::

dah lama ibu idam nak pakai Nouvelles Visage (NV) ni..sejak dr zaman anak dara lagi..sejak kawan rapat ibu ada guna dulu n tgk hasilnya sgt la memberansangkan…kulit yg putih gebu…ibu pun teringin nak pakai jgk..tp sbb ms tu ongkos kan kurang ada…almaklumla..student lg…duit PTPTN pun selalu cepat je abih..x dan akhir sem..huhu..so x dpt la ibu pakai NV…cuma dpt pakai sabun betik je..tp itu pun dah menghasilkan wajahnya gebu jugak..ibu kira..haha..perasan jab…


:: gebu x? haha perasan!! ::

ok..gmbr atas ni gmbr lama ya..bukan gmbr baru..hasil selepas pakai sabun betik n nuriz…selepas tu..banyak jgk la produk kecantikan yg ibu dah pakai..tp selalunya sekerap jalan la..contohnya..Nuriz, Safi, Temulawak, olay, n etc

tp itu masa ibu belum kawen la..ibu mmg rajin gak mencuba produk2 kecantikkan..ya la zaman anak dara sapa x mau cantik kan..tp bila lepas je ibu kawen…n ibu dah k pregnant..mood utk menjaga muka sgt2 la x ada..sepanjang mengandung ibu x pakai apa2 produk pun..mungkin sbb hormon baby boy kot…kalau baby girl…kalah dato’ siti ibu melaram kan..kan..hahah..perasan lagi..!! ibu nak tepek gmbr ibu masa pregnant..tp cari2 x jumpa lak gmbr tu..

dan sekarang..baru la ada hati nak try guna NV plak…hari ni masuk hari yg ke 4..ibu guna set trial NV..n resultnya pd ibu boleh dikatakan bagus gak la..cepat kesannya..cuma yg letihnya..kulit muka jd mengelupas…pd hari ke 2 memakainya..masuk hr keempat dah kurang dah mengelupas..tp masih ada la..kulit plak terasa cam nipis je..bila guna sabun, toner n cream malam…muka terasa pedih..huhu..mungkin ni kesan ketika proses rawatan..lgpun muka ibu ni selalu expose nga matahari..mmg perit sgt…tambah hari ke-2 memakainya…masa tu ibu kan melawat MAHA..ya ampun..cuaca sgt panas..perit tul kulit muka..sepanjang lawatan ibu berpayung je..ada gk rs menyesal..tp hopefully resultnya puas hati la..kot2 leh dpt kulit muka cam zaman anak dara lg…hehe

ibu ni..awat x tunjuk gmbr skang…opss…kamera x dak..n skang pun mmg x suka bergambar..haha..alasan..wal hal..segan la..gmbr skang x cun dah…kahh!!!