Kemeriahan Durian Fiesta 2016

Hujung minggu lalu ( 29 – 31 Julai 2016) telah berlangsung program Durian Fiesta 2016 yang dianjurkan oleh Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA). Fiesta ini diadakan di 4 buah lokasi iaitu Dataran Merdeka KL, Raub Pahang, RTC Gopeng Perak & Balik Pulau, Pulau Pinang.

bunting durian fiesta 2016
Durian Fiesta 2016

Pelbagai aktiviti diadakan termasuklah Jualan buah-buahan seperti durian, manggis & rambutan. Selain itu turut diadakan pelbagai pertandingan seperti Durian Hunt, pertandingan memasak, Mengukir Buah-buahan, mewarna dan sebagainya. Sangat- sangat meriah.

kemeriah di Durian Fiesta 2016 RTC Gopeng
Ramainya pengunjung.

Pilih, Timbang, Bayar & Makan Di Durian Fiesta 2016

Ibu juga tidak ketinggalan untuk turut serta di fiesta tu. Berdekatan dengan lokasi ibu, Durian Fiesta di RTC Gopeng dikunjungi oleh peminat-peminat durian. Selama 2 hari fiesta ini berlangsung di RTC Gopeng, berpuluh-puluh tan durian habis dijual. Walaupun ibu tidak makan durian dan bukannya peminat durian, tetapi ibu sangat seronok melihat keghairahan pengemar-pengemar durian menikmati buah itu di situ. Dengan tarikan “Pilih, Timbang, Bayar & Makan, pengunjung digalakkan untuk terus menikmati buah durian sama ada varieti kampung mahupun klon di situ juga dan sekiranya buah yang dibeli tidak elok, buat itu boleh ditukar.

BACA INI : Kerana Durian Crepe

suasana makan durian di Durian Fiesta 2016
Makan durian.

Durian Fiesta ini dijangkakan akan diadakan setiap tahun. Kepada yang tidak berkesempatan kali ini boleh la turut serta pada tahun hadapan.

licin buah durian habis dijual di Durian Fiesta 2016
Durian dah licin.

 1,442 jumlah dibaca,  2 dibaca hari ini

Jom Kongsi!
About Ibu Mifzal 1507 Articles
Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.

1 Trackback / Pingback

  1. Jom ke 4F (Fruit, Flower, Food Fiesta) 2018 – Blog Ibu Mifzal

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*