Berhati-hati : Ada Borang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) Yang Palsu.

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

mcm2 betul la skang..ada je manusia yg suka amik kesempatan kan..terkejut jugak sbb ada pihak yg sanggup palsukan borang Bantuan Rakyat 1Malaysia (RM500). Tak bertanggungjawab betul..

Gambar : Contoh borang palsu yang diubahsuai

gambar ini ibu muaturun dari facebook..mujur ada yg perasan penipuan borang BR1M ni..kalau x pasti ramai yang jadi mangsa.

dokumen di bawah plak adalah borang betul..boleh compare..

Gambar : Contoh borang original

dlm borang yg original x de pun diminta maklumat no akaun bank.. so mmg nampak sangat motif mmg nak ambik kesempatan..nak menipu..haish..manusia..manusia..so berhati2 ya..jangan nnt RM500 x dapat..hilang plak yg dah ada..harap pihak berkuasa dpt amik  perhatian dengan pengedaran borang BR1M paslu ni..

untuk contoh penuh borang original BR1M, KLIK SINI

ps : hati2 ya..

Jom Kongsi!

About Ibu Mifzal 1590 Articles
Ibu Mifzal - Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa

Related Posts :



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge