Pengumuman Media LHDN Mengenai Bantuan Meringankan Kos Sara Hidup

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

ramai yg tertanya2 bagaimana pengagihan bantuan meringankan kos sara hidup RM500.00 bg yang berpendapatan di bawah RM3000.00 yang telah pun diumumkan dalam bajet 2010 oleh YAB PM pada 7 Oktober 2011 lepas.

ibu pun ada google2 juga info mengenai agihan bantuan ini..ya lah sbb banyak keyword yg masuk yang mencari2 info ini…so bagi tak mau menghampakan pembaca, ibu nak share kenyataan media oleh pihak Lembaga Hasil Dalam Negeri mengenai Pendaftaran dan Borang Bermohonan Percuma untuk meringankan kos sara hidup

sumber : www.lhdn.gov.my

suka ibu highlightkan sedikit info mengenai bantuan tersebut

  • Perlaksanaannya akan berkuatkuasa pada bulan Januari 2012 secara berperingkat dan pendaftaran serta borang permohonan adalah secara PERCUMA.
  • Pendaftaran bagi pemohon yang layak hanya boleh dilakukan setelah Borang dan sistem berkaitan siap disediakan.
  • Syarat-syarat permohonan akan dimaklumkan kemudian setelah mendapat garis panduan daripada Kementerian Kewangan dan akan diumumkan melalui Kenyataan Media kepada semua akhbar
  • Penyaluran wang bantuan ini akan dilakukan melalui Kaunter-kaunter Pos Malaysia dan Bank-bank yang dilantik termasuklah Bank Simpanan Nasional.
  • Rakyat Malaysia yang layak mendapat bantuan ini dinasihatkan agar bersabar dan tidak perlu mengunjungi kaunter-kaunter perkhidmatan kami pada waktu ini bagi tujuan pendaftaran sehinggalah semua urusan perlaksanaannya siap dilakukan.
ps : sabar ya..dapat la tu x lama lg..sure riuh kauter LHDN kena serbu.. 🙂
 

 811 jumlah dibaca,  1 dibaca hari ini

Jom Kongsi!
About Ibu Mifzal 1507 Articles
Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa. Graduan UUM. Blogging sebagai hobi dan amat meminati k-drama dan Modern Talking.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*