Resipi Kek Batik Versi Ibu Mifzal

Ibu malu sebenarnya..hehe..ibu x pandai masak. Hari Jumaat lepas..ntah cemana tah..teringin plak nak makan kek batik..ini gara2 tgk kek batik Eda a.k.a Mama Aina la ni…hehe…tgk gambar pun dah meleleh ayaq liuq….pas tu dtg lak keinginan nak mencuba buat kek batik..mmg sebelum ni ibu x pernah pun buat kek ke biskut ke..selain tidak pandai buat..ibu gak teramat la malas nak masak…

Jom la layan gambar kek batik ibu yg x berapa nak batik ni…

Kek batik versi Ibu Mifzal

Resipi Kek Batik Ibu Mifzal

Bahan-bahan:-

300 gram Butter
200 gram Milo
1 tin Susu Cair
1 paket Biskut Marie
1 cawan Gula Halus

Cara Membuatnya :-

1. Masukkan semua bahan kecuali biskut marie ke dalam periuk dan yang dipanaskan dengan api yang kecil.
2. Kacau sehingga pekat .
3. Bila dah pekat, tutup api dan masukkan biskut marie. Kacau lagi sehingga sebati.
4. Masukkan adunan tadi ke dalam loyang dan mampatkan.
5. Sejukkan di dalam peti ais.

Jom Kongsi!

About Ibu Mifzal 1590 Articles
Ibu Mifzal - Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa

Related Posts :



9 Comments

  1. to eda : ekeke..ini penangan ko la ni..teriur aku..aku pun nk cuba asah bakat gak..aku asalnya pun nak letak koko tp koko aku x sempat beli..pastu telur pun aku x buh..kira aku buat version aku la..ekeke..giler simple..

  2. haha..akhirnya ..ngko buat gak kek batik yer…
    wahhh gud try..yg penting tekak kita telan rasa sedap..haha..pehnih leh la try resipi2 lain plak..hehe.. akunyer version letak dua2..koko n milo..tapi koko lebih skit dari milo…

  3. To Ieda : ala ieda..kek yg simple cam nih buleh la..tu pun sbb teringin nak makan…kalau kt kg buleh suruh kakak buat..kalau kat sini kena la usaha sendiri…

  4. To Tinie : menjadi ke? boleh la ko utk dimakan..tp komen MIL aku..manis sket..ekeke…aku pun suka milo je..bab kalu koko ni rasa cam pahit sket kan…kek batik tuh dah abih dah semalam..hehe..aku yg tukang perabisnya..

  5. menjadi jugak la kek batik ko tu..
    sedapnyer guna milo
    aku pun suka milo drpd koko
    bnyk lg ker??meh sini bg kat aku klu ko xnak..hehehe

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge