Mifzal & Microphone

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera.

Petang semalam, Mifzal rajin duduk “mengemas-ngemas” kabinet TV ibu. Sambil buka dan tutup pintu kabinet itu, dia nampak pula microphone yang ibu simpan dalam kabinet TV itu. Huhu, apa lagi, dia buat main lah. Ingatkan nak nyanyi ke apa, sekali masuk mulut daa! “Mifzal, Mifzal, yang itu tak boleh makan sayang!”

Minfzal ingat itu ais krim mic kot? Hehe.

Nak cerita lagi, selepas puas mifzal duduk main dan kemas kabinet TV ibu itu, dia pun mula laah merengek, ibu faham dah, kalau Mifzal dah merengek sambil tenyeh muka dekat bahu ibu tu, memang mengantuk hendak tidur. Nasib baik tak susah pula nak tidurkan dia semalam berbanding malam-malam sebelum. Biasanya kan, naik lenguh tangan ibu berbuai, mungkin sebab penat main dan mengantuk sangat kot!

Mifzal nak nyanyi.

dalm kul 12.00 mlm, time ibu n abah dah tido, mifzal lak jaga..ingat terjaga nak susu jer..dah abih sebotol susu, mata mifzal segar jer..huhu..dia sambung main lak.. dek kerana ibu mengantuk n esok ibu kena keje..ibu suh abah layan mifzal..

dalam kul 2.30 pg, ibu terjaga..bab ibu dengar cam suara mifzal..dekat..ibu tgk2 dah sampai dlm billik dah, sebelum tuh mifzal main kat ruang tamu nga abah…ibu intai abah..la..dah lena atas sofa tuh..mifzal main sensorang la tdi ya..mifzal pun dah merengek2 balik nak tido..huhu..dekat kul 3.00 pg gak ler baru dia lena..mifzal..mifzal..pesen apa lak la yg nak main tetengah malam ni..huhu..mengantuk ibu..

Jom Kongsi!

About Ibu Mifzal 1590 Articles
Ibu Mifzal - Seorang isteri, ibu berkerjaya & blogger separuh masa

Related Posts :



5 Comments

  1. mmg bebudak camtu ainey. ade musim. ni kira musim men tengah malam le ni..bulan depan ntah apa lak mifzal nk dera mama dia kan? hihihi

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge