Wang Kertas Baru Diedarkan Bermula 16 Julai 2012


Assalamulaikum WBT & Salam Sejahtera wah….

x sabarnya nak pegang n bau duit kertas baru….suka tau dengan bau duit baru….mcm bagi satu terapi menghilangkan stress….haha nampak sgt kan mata duitan….

lama dah ibu tunggu n selalu tertanya2…eh!!….bila ya duit baru nak keluar? rupanya 16 Julai ni. .dah x lama dah…pada ibu, wang kertas baru ni agak menarik sbb warnanya yg berwarna-warni…duit RM20 yang dulu dah x dikeluarkan n warna coklat kan? skang dikeluarkan semula…warna oren lagi…hehe..

Wang Kertas Malaysia (RM) Baru

Wang kertas bernilai RM1, RM5, RM10, RM20 & RM100 berwajah baru…cuma RM50 je yang berwajah lama…design pun makin menarik…

ps : nilai sebenar matawang dah makin menurun…skang ni kos sara hidup makin naik….RM 50 skang boleh beli apa je berbanding 5-10 tahun dulu kan…huhu

Posted from My Samsung Galaxy Note



Jom Kongsi!

Related Posts:

116 Dibaca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge


4 Comments