Nebulizer Lagi


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Hari Jumaat lepas, Mifzal Arsyad kena sedut gas lagi. Aduhai, kesiannya kat anak ibu seorang ni. Rasanya baru je sembuh dari demam dan cirit-birit minggu lepas. Sekarang ni, batuk, selesema dan lelah pula. Start hari Khamis lepas kena masa ibu ambil dari taska permata. Masa hantar tak ada lagi kena batuk dan selesema. Masa ambil tu, ibu dah perasan kat dalam taska lagi dah batuk-batuk. Ibu memang sangat risau bila Mifzal Arsyad dah start batuk-batuk..sebab selalunya kena ambil nebulizer.

image
kasihan anak ibu, nampak penat

Bila tanya Mifzal Arsyad, ada main air ke kat school? Mifzal Arsyad jawab “ibu, boboy mintak maaf. Boboy main air dalam tandas tadi ” Ibu tanya jugak tandas mana. Jawabnya tandas school. Memang ibu agak tandas taska dia sebab kalau tandas kat rumah..boboy tak panggil tandas, dia panggil tandas tu bilik air ibu atau bilik air abah. Bila ibu tanya cikgu-cikgu taska tu..ada aktiviti main air ke hari Khamis tu..Diaorang cakap tak ada. Ibu pun assume mungkin Mifzal Arsyad main air masa mandi kot. Mifzal Arsyad ni bukan tak boleh main air tapi tak boleh lama-lama sebab dia tak tahan sejuk. So, ibu pun pesan lah supaya pantau jangan bagi Mifzal Arsyad main air dan jangan bagi tidur dalam bilik ber air-cond. Ubat pun ada ibu bekal kan masa hantar ke taska pagi Jumaat tu.

Baca Lagi



Doakan Mifzal Arsyad Ibu Lekas Sembuh!!

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Hari ini, ibu berkerja semula setelah bercuti semalam..ibu dan Mifzal Arsyad sama-sama tidak sihat..ibu selesema dan batuk, Mifzal Arsyad pula demam, selesema, batuk & lelah..kondisi Mifzal Arsyad teruk sedikit sbb ada lelah..

alhamdulillah..selepas mendapat rawatan dari klinik panel dan klinik kerajaan, lelah dan demam mifzal beransur ok..cuma skang masih batuk dan selesema..hari ni Mifzal Arsyad bersekolah semula setelah dua hari tidak ke taska..w/pun berat hati nak hantar sbb Mifzal Arsyad sbb belum sembuh sepenuhnya..tp ibu terpaksa juga..sbb ibu dapat MC pun sehari je..hari ni kene kerja..nak sambung cuti..cuti tinggal 2 hari je lg..simpan utk hujung bulan 10 ni..adik ibu kahwin..

ibu pula..masih selesema dan batuk..mujur x demam..kalu ibu pun demam..jawabnya melepek gak la..namun kena selesema n batuk ni pun dah buat badan rs sakit2 dan x larat..tp ibu leh manage lg…yg ibu paling kesian n risau adalah Mifzal Arsyad..harap sgt lekas sembuh..x sanggup nak tgk Mifzal Arsyad batuk-batuk..kalau ibu batuk pun rs perit sgt kat tekak n dada..apatah lg budak sekecil Mifzal Arsyad ni..kalau la sakit tu boleh dipindahkan..biar je ibu yg tanggung kesakitan tu..asalkan anak ibu sihat.. :'(

Gambar : Tidur Mifzal Arsyad x berapa lena disebabkan batuk dan lelah..nak tidur pun terpaksa tinggi kan bantal..

anak demam

Posted from WordPress for Android