Set Percubaan Nouvelles Visage (NV)


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera


pg ni bangun pagi mata sgt la perit……bengkak pun ya jgk…kebelakangan ni mata asyik gatal je..mcm habuk masuk mata..apa lg..tangan ibu ni bukan leh duk diam…ibu tenyeh la mata tu nak hilangkan gatal..sampai merah n bengkak dah mata jdnya….

ibu ni mmg ada resdung tp x pernah amik kisah utk merawatnya..sbb pd ibu resdung tu x kronik sgt..huhu..aduhai..takkan la nak tunggu jd kronik br nak terhegeh2 cr ubat ya..apa la ibu ni…ok..ok..nnt la ibu try cr ubatnya… patutla pegi MAHA hari tu..ramai ushawan produk redung ni duk tegur ibu suh beli produk derang…kot nmpak muka ibu sembat sgt kot hari tu..huhu

tp entry ni ibu x mau cite sgt pasal resdung tuh…tp ibu nak cerita ttg..penjagaan wajah…

:: pic dr google ::

dah lama ibu idam nak pakai Nouvelles Visage (NV) ni..sejak dr zaman anak dara lagi..sejak kawan rapat ibu ada guna dulu n tgk hasilnya sgt la memberansangkan…kulit yg putih gebu…ibu pun teringin nak pakai jgk..tp sbb ms tu ongkos kan kurang ada…almaklumla..student lg…duit PTPTN pun selalu cepat je abih..x dan akhir sem..huhu..so x dpt la ibu pakai NV…cuma dpt pakai sabun betik je..tp itu pun dah menghasilkan wajahnya gebu jugak..ibu kira..haha..perasan jab…


:: gebu x? haha perasan!! ::

ok..gmbr atas ni gmbr lama ya..bukan gmbr baru..hasil selepas pakai sabun betik n nuriz…selepas tu..banyak jgk la produk kecantikan yg ibu dah pakai..tp selalunya sekerap jalan la..contohnya..Nuriz, Safi, Temulawak, olay, n etc

tp itu masa ibu belum kawen la..ibu mmg rajin gak mencuba produk2 kecantikkan..ya la zaman anak dara sapa x mau cantik kan..tp bila lepas je ibu kawen…n ibu dah k pregnant..mood utk menjaga muka sgt2 la x ada..sepanjang mengandung ibu x pakai apa2 produk pun..mungkin sbb hormon baby boy kot…kalau baby girl…kalah dato’ siti ibu melaram kan..kan..hahah..perasan lagi..!! ibu nak tepek gmbr ibu masa pregnant..tp cari2 x jumpa lak gmbr tu..

dan sekarang..baru la ada hati nak try guna NV plak…hari ni masuk hari yg ke 4..ibu guna set trial NV..n resultnya pd ibu boleh dikatakan bagus gak la..cepat kesannya..cuma yg letihnya..kulit muka jd mengelupas…pd hari ke 2 memakainya..masuk hr keempat dah kurang dah mengelupas..tp masih ada la..kulit plak terasa cam nipis je..bila guna sabun, toner n cream malam…muka terasa pedih..huhu..mungkin ni kesan ketika proses rawatan..lgpun muka ibu ni selalu expose nga matahari..mmg perit sgt…tambah hari ke-2 memakainya…masa tu ibu kan melawat MAHA..ya ampun..cuaca sgt panas..perit tul kulit muka..sepanjang lawatan ibu berpayung je..ada gk rs menyesal..tp hopefully resultnya puas hati la..kot2 leh dpt kulit muka cam zaman anak dara lg…hehe

ibu ni..awat x tunjuk gmbr skang…opss…kamera x dak..n skang pun mmg x suka bergambar..haha..alasan..wal hal..segan la..gmbr skang x cun dah…kahh!!!



Jom Kongsi!

Related Posts:

  • No Related Posts
2,866 Dibaca

Leave a Reply to Ibu Mifzal Arsyad Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge


18 Comments

  1. Pingback: Cream Temulawak Di Malaysia – Fanny P Bowie

  2. Pingback: Pengalaman Cream Temulawak – Jenny G Bowie

  3. nadia.karami1992@gmail.com

    salam akk2 semua..mintak pencerahan saya dah pakai nv ni da 7 tahun n nak behenti tapi ble nak behenti je kulit kusam ada idea tak macam mana nk beheti secara baik dan kulit tak tekejut sgt

  4. Sya pun baru cuba produk nv ni. ..alhamdullilah. ..setakat ni berpuas hati. ..dah hampir 2 bulan. ..nmpak perubahan. ..mula 2 memang lah sakit ,pedih. .yelah dlm proses perubahan kulit heeee. ..tapi lama 2 ok. ..alhamdullilah. ..

  5. liza

    sya bru mula pkai nv. ni dh 2mgu. rsnya ok lah produk ni. sya dh pkai mcm2 produk termasuk tabita, nuriz, de wajah, sendayu tinggi,olynn, felisa tp dh lama pkai produk2 tu .Tp skrg rs nya nv ni ok lah. penggunaan produk yg betul in shaa allah ok. sya guna cleansing milk,black soap,toner sensitif,toner b, day cream. mlm pula..cleansing milk,blck soap,sensitif toner,toner b dan compress acne pimple. so far ok. dh peel pu. dan masih peel halus2 skrg. pimples pun kecut.

  6. nurulheelina

    assallamualikum….maaf la.. Nak mnyampuk sikit..hehehehe…Nhe aku nak cerita sikit pengalaman pertama aku pakai nv aku nhe memang dari anak darah LG x tau cara2 nak pakai pengelupasan muka2 nhe x kira ler perdition Mahal Ker? Murah? Ker? Janji nama pengelupasan memang aku x tau… Pasal muka aku nhe… X ade ler teruk sngat.. cuma kulit nmpak neutral jer… Dlm hati 2 ingin juga nak kulit muka putih gebu..mcm artis hahahahah mula aku kenal dgn perdition nhe dari jiran sebelah aku nak promote ler 2 so aku pun mcm best pulak dengar lalu aku ingin mencuba ler… Mula2 aku pakai kulit nampak hitam… Maybe biasa jer 2 yalah tone 2 nak matikan sel2 kulit bila dah masuk ke3 hari kulit dah mengelupas klu mengelupas 2 x hairan LG nhe… Siap pedih LG.. Huhuhuhu.. X tahan ler masuk hari ke 4 kulit dah mula melecur…. Risau juga sya time 2 APA x risau kulit melecur… masuk hari ke 5 sya stop… X nak pakai toubat terus sye… Bila sya biarkan jer kulit mengelupas x rata.. Merah mcm udang terbakar malu nak keluar rumah duduk berperap dlm rumah nangis juga sya Di buatnya… Klu sya teruskan pakai juga alamat la… Muka sya rosak nasib baik la suami sya nhe ADA kwn yg jual perdition mula la promote Kat suami sya… APA LG suami sya beli la dgn harga rm250 Mahal x tapi berkesan… Sya takut juga nak pakai sbp takut rosak LG teruk.. Oleh kerana hati x senang sya Cuba juga… Akhirnya kulit sya semakin pulih… Dan dapat muka yg sya idam2kan..bap asid2 nhe klu blh jgn Cuba la… Klu x ngam boleh rosak muka… Tapi apa2 pun itu pengalaman sya pakai novelles…

    1. mummysha

      salam…juz wanna share smthg ~ with nurulheelina..i agree with u.i pnh try 1 set.n muka terbakar.mengelupas teruk sgt.kalau pakai toner ye.mmg muka teruk…TAPI…haaa…ada TAPI d sini…kalau yang laen ok.mcm day cream,night cream…n now pon i still guna FACIAL SOAP.sbb soap nya ok.berkesan.cuma i elakkan penggunaan toner jer.sbb xsesuai.try la sabun.bila oleskan foundation,terasa kulit halus mulus sgt.n muka pon mcm light sikit….da xkusam lg…

    2. Nor Syakilah Binti Ab Wahab

      Assalammualaikum..sama la kita..saya pakai pun kulit melecur..pakai 3 hari je kot..hurm..bila buat aduan dgn NV mereka x pedulikan pun..sampai skrg kulit saya belum pulih lagi..saya bangga bangsa saya berjaya tp biar la ikhlas dalam perniagaan..bukan murah trial pack..semoga berjaya dunia akhirat..

      1. Sarah Mawarni

        Kak wan.. sy search pasal produk NV tejumpa plak block akak.. o akak pakai NV ye. Ok tak.. sampai sekarang pon akak pakai lg ke kak… pttla muka gebu licin je…..