Resipi Ikan Talapia Masak Taucu


(Resipi Ikan Talapia Masak Taucu)

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Alhamdulillah, hari ini dah tiga hari kita berpuasa. Dah fikir-fikir dah apa menu untuk berbuka nanti? Ibu bercadang hendak memasak menu biasa-biasa sahaja hari ini. Orang tak berapa pandai masak macam ni lah. Menu biasa-biasa boleh lah campak-campak dalam kuali. Kalau menu yang tak biasa tu kalau cuba entah menjadi entah tak. Ikan Masak Taucu ini memang selalu ibu masak sebab resipi ini antara resipi kegemaran si hero kecil ibu tu. Kalau makan memang bertambah-tambah nasinya. Mifzal sangat sukakan kuah taucu itu.

resipi masak taucu
Ikan Talapia Masak Taucu

Ibu selalu guna ikan talapia sebab stok ikan talapia di dalam peti ais biasanya tak pernah putus. Al-maklumlah, Abah Mifzal kan kaki pancing. Selalu memancing dapat ikan talapia pelbagai saiz. Alhamdulillah, rezeki lauk sentiasa ada. Untung, jimat belanja..hehe. Selalu yang ibu masak saiz sederhana dan kecil. Kalau dapat talapia yang saiz besar biasa bagi dekat kawan-kawanย Abah saja. Sebab ibu tak reti sangat nak masak ikan saiz besar-besar ni. Okay..jom kita usha resipi ikan masak taucu yang sangat simple dan sedap.

Resipi Ikan Talapia Masak Taucu

Baca Lagi



Ulang Tahun Ke-10 Perkahwinan

(Ulang Tahun Ke-10 Perkahwinan)

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Sedar tak sedar rupanya sudah 10 tahun kahwin. Hari ini 27 Mei 2017, jam 10.15 pagi, genaplah 10 tahun umur perkahwinan ibu dan Abah Mifzal. Sungguh terasa sekejap masa berlalu. Alhamdulillah, tarikh ulang tahun perkahwinan kami pada tahun ini sama pula dengan hari pertama umat Islam memulakan ibadah puasa. Oh! ya. Tidak ketinggalan untuk ibu juga ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada semua pembaca blog IbuMifzal.Com yang beragama Islam.

gambar perkahwinan ibumifzal
Tema Maroon + Gold/Silver

Tersenyum bila lihat gambar-gambar lama. Turut terasa umur yang sudah makin meningkat. Mifzal juga sudah besar, 9 tahun sudah usianya. Alhamdulillah, ibu sangat-sangat bersyukur ย di atas setiap rahmat yang Allah SWT berikan kepada kami sekeluarga.ย Harapan ibu agar jodoh kami berkekalan hingga ke Jannah dan sentiasa diberkati oleh Allah SWT….Aamiiin…

Baca Lagi

Kadar Bayaran Zakat Fitrah Bagi Tahun 1438H / 2017

(Kadar Bayaran Zakat Fitrah Bagi Tahun 1438H / 2017)

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Tak sampai lagi, kita umat Islam akan menunaikan ibadah rukun Islam yang ketiga. Selamat menunaikan ibadah puasa kepada semua pembaca blog IbuMifzal yang beragama Islam. Seperti tahun-tahun sebelum, suka untuk ibu kongsikan info berkaitan dengan kadar bayaran zakat fitrah bagi seluruh negeri di Malaysia yang wajib dibayar.

zakat fitrah 2017
Kadar Bayaran Zakat Fitrah 2017

Kadar bayaran zakat fitrah bagi negeri-negeri di seluruh Malaysia adalah berdasarkan sumber rasmi yang diperolehi dari Majlis Agama Islam bagi setiap negeri.

Kadar Bayaran Zakat Fitrah Bagi Tahun 1438H / 2017

Baca Lagi