Harga Minyak Petrol & Gula Naik


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

huhu..amat terkujat ibu pg tadi..ibu tahu pasal harga minyak nga gula ni naik bila ibu duk blogwalking subuh2 td…memula baca cam deme kata rumors kan….upernya mmg betul la minyak naik..kerajaan dah umum semlm ya…huhu..nampak sgt la ibu ni x tgk tv n mengikuti isu semasa..

menyesal plak..x isi minyak malam td..kalau x dah sva dah seminggu ni..geram jer kan..asyik naik rege je semua benda ni..

pada yg x ketara sgt penggunaan minyak petrol harian mungkin x terasa dengan peningkatan harga RM0.05 je…tp pada ibu sgt2 la terasa coz hari2 ibu drive 60km…selalunya isi 50 hinggit..tahan la ke 4-5 hari..skang ni gamaknya 2-3 hari pun takut x lepas…aduhai..kena la spend duit banyak lg utk minyak keta ni…makin kempis la purse ibu pas ni..

n bila rege minyak dah naik ni ..tahula..banyak barang keperluaan lain akan turut naik…tambah2 kalau duk pedalaman ni…haru lg..

ps : tgh duk pikir..nak naik bas ke naik beskal ni gi keje..kalau naik beskal..agak kul berapa sampai pejabat eh..nak kayuh 60 km sehari tuh..



Jom Kongsi!

Related Posts:

182 Dibaca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge


6 Comments

  1. Ibu Mifzal Arsyad

    @e-da — huhu..tu la kn..sy mmg x tau sbb skang ni mls nak tgk tv..nnt berebut nga hero sorang ni..

    nur — wah..kalu 3000 duk pekan terpencil pun x cukup..apatah lh duk bandar besar..ntah la..mmg sure la harga brg lain pun naik gak..

    bed — mmg kena jimat la..huhu

    alyyani — leh tahan gak la jauhnya..w/pun drive tp kepenantan mengharuri perjalanan tuh huhu mmg la sgt2 memenatkan..tu la pasal..mmg byk brg akan nak rege sbb semuanya berkaitan nga pengankutan..

    nome — tu la nome..ntah bila la gaji nak naik ni..

  2. alyyani

    jauh jugak ye tmpt keje ainey dgn rumah. rumah kt slim kan? tmpt keje lak kat ne? mmg terasa sgt tu nanti. macam alya tak terasa sgt seba 12km je. tp kesan dari minyak yg naik tu, akan jejaskan semua benda. hai, sabajela kan

  3. D'Nur Boutique Online

    HUHUHU MINYAK NAIK HARGE PASNI MESTI MACAM2 YG NAIK HARGE GAK… LA NI KALAU DUK BANDAR GAJI 3K PUN DAH GOLONGAN SUSAH KAN AINEY? BRP LA AGAKNYE GAJI YG SEPATUTNYER EK? SEMOGA KITA SEMUA TABAH MENCARI REZEKI …. AMIN