Download Teks Ucapan Penuh Belanjawan 2012


Assalamulaikum WBT & Salam Sejahtera

Belanjawan atau bajet 2012 dah pun dibentangkan.

Kepada yang tak berkesempatan utk ikuti pembentangan bajet tadi..boleh lah download teks ucapan penuh belanjawan 2012 yg telah dibacakan oleh YAB Perdana Menteri

Download Ucapan Bajet & Lampiran

Antara intipati bajet yg menarik hati ibu sebagai seorang penjawat awam adalah mengenai fokus ‘Memperkerjapkan Perkhidmatan Awam’

* Memperkenal Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) mengantikan SSM.

* Skim gaji satu laras yg melihatkn pertambahan tangga gaji dan menjadikan peningkatan jumlah gaji maksimum sehingga 39%.

* Penjawat awam yg memilih opsyen SBPA akan menerima kenaikan gaji di antara 7-13%.

* Kenaikan gaji tahunan di antara RM80 – RM320 mengikut gred.

* melanjutkan umur persaraan penjawat awam dari 58 tahun ke 60 tahun.

* Kenaikan pangkat para guru secara time-based dipendek ke 8 tahun sehaja.

* Bonus lagi setengah bulan gaji @ minimun RM500

Itu serba sedikit yg sbb ibu baca ttg bajet 2012..mmg fokus ibu pun nak tahu apa yg akan diterima oleh penjawat awam..kiranya ada jgk kenaikan gaji w/pun x byk spt khabar angin atau mungkin disebabkan salah pentafsiran..

Lain2 intipati..korang leh baca sendiri ya..hehe sorry x dpt kongsi info byk sbb sgt la susah utk menaip entry menggunakan handphone…lenguh tangan..pc, laptop n modem dah rosak..kena kilat..huhu

Ps : x sabar nk tgk jadual gaji utk skim baru ni.. ;D

Posted from WordPress for Android



Jom Kongsi!

Related Posts:

135 Dibaca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge


2 Comments