Alhamdulillah..


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera


perasaan ibu sekarang berbelah bahagi…gembira ada, risau ada, gementar ada, seronok pun ada…

setelah hampir 6 tahun meninggalkan zaman belajar yang banyak sangat suka dukanya..akhirnya ibu akan kembali lagi ke zaman itu untuk mengejar impian baru..

alhamdulillah..ibu telah diterima masuk untuk mengikuti Pengajian Luar Kampus (PLK) di Universiti Utara Malaysia (UUM)

jawapan kepada permohonan ibu sebulan lepas sudah ibu terima tengahari tadi.

syukur kerana ibu masih diberi peluang untuk memajukan diri…insya Allah..peluang ini ibu tak akan persiakan..

doakan kejayaan ibu ya..untuk mengenggam segulung ijazah….



Pagi, Tengahari & Petang di IPIP, Ipoh

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera


yup..ibu kat IPIP, Ipoh ni..dr pagi lg…jam 10.00 pg..seperti rutin biasa la..setiap 2 minggu sekali..ibu akan datang ke sini..menemankan abah..abah ada kelas PJJ nya..selalunya mmg ibu yg drive hantar abah ke sini..tp sejak abah dah leh bawak kereta ni..abah la yg drive..tp ibu masih lum confident nak bg abah drive sorang2..tu yg ibu ikut jgk..lg abah ckp pas kelas nak shopping..hehe..lg la laju ibu mengikutnya..

aktiviti ibu hari ni..x banyak..duk mengadap netbook ni la..n update blog…hah..amik ko….3-4 entry ibu siapkan..siap untuk diauto-publishkan..nnt..smlm kan x sempat nak update blog..hari ni pulun la..sesambil tunggu abah….

kelas abah abih kul 5.00 ptg..sungguh ibu tunggu dlm kereta je..sbb ibu x reti nak gi mana2 sensorang… sejak bersuami ni la ..nak merayau ke Giant pun..x de bajet..sbb gaji esok baru masuk…menumpang shopping duit abah je la kan nnt….so dr pagi..aktiviti ibu duk dlm kereta ni la…hehe..x caya…meh tgk gmbr ni..

:: anak panah : IPIP, Hulu Kinta ::

:: nak termuntah dah duk pandang padang ni jer.. ::

:: mujur ada acer aspire nga maxis broadband…kalau x mati kutu ibu..::

:: lunch kt McD ya..bukan dlm keta..ni x abih minum kat sana ::

boring? x de la sgt..hehe..

Bersiaran Dari IPIP, Ipoh

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera


hmm…hari ni hari ahad..seperti biasa..dah menjadi rutin pada hari ahad, setipa minggu ke 2 & ke 4 semester…ibu akan menemani abah ke IPIP, Ipoh…abah ada kelas utk pengajian separuh masanya di OUM, kelasnya diadakan di IPIP ni…insya Allah..jika x de aral..tahun depan abah grad la.. x lama dah ya..sekejap je masa berlalu

hari ni ibu x bawa mifzal..x mcm 2 minggu lepas masa 1st tutorial..mifzal ikut sekali..kali ni ibu mmg sengaja x mau bawa..sbb kesiankan mifzal yg x selesa menunggu abah mifzal dlm kereta…ibu ni x reti nak merewang sorang2..so x reti la nak bawak mifzal pi jalan2..kalau gi pun terdekat gi kat Giant Tambun ni je..si tu ada la tempat menan dia..selebihnya..masa banyak di abih kan dalam keta je..kalau dgn abah panjang jgk la langkah ibu.hehe…so hari ni mifzal duk nga pengasuh dia..

ok…sampai di IPIP ni kul 10.15 td…ibu blm plan nak kemana2 lg..langkah mmg terbantut kalu sorang2 ni..abah sarankan ibu ke Giant je..ya mungkin ibu ke sana..tp rs cam malas plak..gi sensorang..kalu nak tunggu abah..kul 5.00 ptg nnt br abih kelasnya..rehat antara kelas x lama..setakat kuar gi makan leh la..huhu…

so boring2..ni ibu update blog dulu..

ibu pun dah x sabar nak tunggu abah abih belajar..skang ni dia masih sebagai cikgu berdiploma je..pas abih degree ni ..leh la jd cikgu berijazah plak..ibu pun berhajat gak ni nak sambung belajar..mungkin tahun 2012 kot..after abah grad..huhu..mampu kah ibu utk kembali menjadi student? di kala otak dah mcm nak beku ni dah..huhu..x pe la..cuba la ya..jika kemampuan tu ada…lagi pun ramai gak yg galakkan ibu belajar balik ni sementara umur masih mudah…haha..muda lg ke dah lepas 30-an ni..insya Allah..hope ada rezeki ibu utk sambung belajar..doakan ya…aaaminn..

ok la..stakat tu dulu la..bebelan ibu pg ni..nnt sambung lg ptg ni..hehe

:: gmbr di ambil dr dlm keta je..malas nak kuar..hehe : bangunan kuliah n asrama IPIP..best plak jd cikgu ni ya..sambung belajar pun gomen sponsor…ibu..sapa nak sponsor…? ::